יום שני, 18 במרץ 2019

התקנים תוך רחמיים - למה הם מסוגלים?


התקן תוך רחמי הוא ממש לא המצאה חדשה אך בכל זאת מדובר בהמצאה שקל להתפעל ממנה כל יום מחדש. יש התקנים תוך רחמיים שונים מאוד זה מזה אך כולם משיגים את אותה התוצאה והיא הימנעות בהיריון בדרך הכי קלה שיש. זה הזמן להבין למה הם יכולים וכיצד הם מצליחים לעשות זאת.

כיצד פועל התקן תוך רחמי?

התקן תוך רחמי כשמו כן הוא, התקן שמוחדר אל תוך הרחם ומונע היריון. ההתקן הזה קטן מאוד ולא מרוגש וגם ההחדרה שלו, שמתבצעת אך ורק על ידי רופא גניקולוג מוסמך, כמעט ולא מורגשת. ההתקן התוך רחמי מצליח לעצור את תהליך ההיריון בלי בעיות ובאחוזי הצלחה גבוהים מאוד שנושקים למאה אחוזים, אך בדרכים שונות. יש התקנים תוך רחמיים שמונעים את התהליך באופן ביולוגי על ידי שינוי הורמונלי, יש כאלו שעושים זאת באופן פיזי על ידי הריגת הזרעונים באמצעות חומרים מיוחדים שמופרשים מהם ויש כאלו שפשוט מונעים את ההשרשה שלהם. מה היתרונות של ההתקנים הללו?

נותן לאישה להיות אחראית

היתרון הגדול ביותר של התקן תוך רחמי הוא שהאחריות עוברת לאישה. אמנם יש אמצעי מניעה אחרים שיכולים להיות יעילים לא פחות, אך הן לא מטילים את האחריות להיריון של האישה בידה. למשל, קונדום הוא אמצעי המניעה הנפוץ ביותר בעולם ואין צורך בהמלצה מרופא או הנחה מסובכת מידי אך האישה צריכה להיות תלויה בגבר. היא צריכה לבטוח בו שישים את הקונדום וכמובן שלא ייקרע. אם נדבר על גלולות היריון אמנם הן יכולות להיות יעילות אפילו יותר מקונדום ואולי אפילו יותר מהתקן תוך רחמי, אך בסופו של דבר לקחת גלולה בכל יום זה לא דבר נוח ובטח לא משתלם כלכלית.

מאפשר ליהנות מיחסי מין

את היתרון הכלכלי של התקן תוך רחמי אי אפשר להשוות לשום אמצעי מניע האחר. בעוד גלולות יכולות לעלות כמה עשרות שקלים בחודש וקונדומים לגבר יכולים לעלות הרבה יותר, התקן תוך רחמי מתקינים פעם אחת וזהו. אפשר לשכוח ממנו, כך האישה מקבלת את איכות החיים שלה בחזרה. חשוב לזכור כי התקן תוך רחמי מאפשר משהו שקונדום וגלולות לא מאפשרות וזה ליהנות מחיי מין רגילים לחלוטין. הקונדום לדעת רבים הרס את חיי האהבה והתחושה היא כלל לא אותה התחושה. גם גלולות פוגעות בחיי המין כיוון שהן משנות את ההורמונים וכך מדכאות לנשים רבות את החשק המיני.

אין צורך במעקב מצד האישה

המעקב אחרי הגלולות היא אולי הבעיה הגדולה ביותר בנטילת גלולות וזה החותם הסופי לדילמה של נשים רבות במה כדאי לבחור. אין ספק שהמעקב אחרי הגלולות יכול להיות הרבה יותר פשוט בעולם המודרני כי יש לכולנו מחשב נייד בכיס, זהו הטלפון החכם, וכך אין סיכוי ממשי שנשכח. עם זאת, שכחה של גלולה אחת יכולה להיות בעייתית מאוד וזו צרה צרורה. את ההתקן התוך רחמי אי אפשר לשכוח והתחזוקה שלו אפסית.

אין סכנה לשיבוש הורמונלי

אז עד כה דיברנו על כל היתרונות של התקן תוך רחמי אך יש גם יתרון שיכול להיות חסרון והוא השינוי ההורמונלי. לעתים השיבוש ההורמונלי יהיה טוב, הוא יכול להקל על הווסת של האישה ופתאום הכאבים ותחושת הלחץ ייעלמו. הדימום יהיה מופחת והתקופה הזו בחודש תהיה הרבה יותר נעימה. עם זאת לעתים השינוי יהיה בעייתי אבל גם אז אין מה לדאוג כי יש התקנים שלא כוללים שינוי הורמונלי כלל. כך כל אישה יכולה להתאים את ההתקן באופן אישי לצרכיה ולמצבה.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה