יום רביעי, 4 ביולי 2018

התקן בלרין - היתרונות


התקנים למניעת היריון שינו לחלוטין את האופן שבו אנו מרגישים בטוחים לגבי קיום יחסי מין, תרמו לביטחון של נשים רבות ברחבי העולם וכמובן תרמו לחיי זוגיות ואהבה טובים יותר. עם זאת, לכל התקן יש כמה חסרונות שהופכים אותו ללא מתאים עבור נשים מסוימות. התקן בלרין מציג מספר יתרונות גדול במיוחד, ואם עוד לא שמעתם עליו הגיע הזמן שתשמעו. מה כל כך טוב בו?

מהו התקן בלרין?
יחסי מין לא מוגנים יכולים להיגמר בהרבה יותר מהיריון, הם יכולים להיגמר בהעברת מחלות שונות שלעתים יכולות להיות סופניות. התקן למניעת היריון אמנם לא מונע את המחלות ומוטב לסמוך עליו רק כאשר מכירים את אותו האדם שעמו אתן מקיימות אהבה, אך בדבר אחד אתם יכולות להיות בטוחות – היריון כנראה שלא ייצא מזה. התקן בלרין הוא אחד מההתקנים החדישים והיעילים ביותר למניעת היריון והיתרון הגדול שלו שהוא לא פועל באמצעות הורמונים ובכך לא משפיעה לרעה על חלק מהנשים שרגישות לעניין זה. זה מה שהופך אותו להתקן המוביל שכבר משומש רבות בעולם.

כיצד התקן בלרין מונע היריון?
התקן בלרין כנאמר לעיל, אינו פועל באמצעות הורמונים אך גם לא פועל באופן מכני. הוא פועל למניעת ההיריון על ידי הפרשת יונים של נחושת כאשר אלו הם שמונעים את ההשרשה ואת ההיריון. שיטה זו מדכאת את ההיריון במהירה כאשר האישה יכולה להיות בטוחה שזרעי הגבר לא יעשו את דרכם אל הביצית ויגרמו לבלתי רצוי. הפרשת יוני הנחושת היא המצאה חדשה יחסית ובעוד מתקנים אחרים מסתמכים על שינויי הורמונליים שיכולים לפגוע באישה, ליוני הנחושת אין כלל השפעה על גוף האישה. עוד יתרון חשוב הוא המבנה שלו והחומר שממנו הוא עשוי, שמכיל יתרונות גם בהחדרה וגם בשימוש.

כיצד בנוי התקן בלרין?
·         רק ממבט חטוף על התקן בלרין אפשר להבין מדוע הוא כל כך יעיל ונוח. התקן הבלרין למעשה מורכב מחוט תיל מתכתי, דק מאוד וכמעט ולא מורגש ויחד עם זאת מאוד גמיש. החוט הזה נקרא ניטינול והוא למעשה זה שיוצר החדרה קלה שלרוב נשים מדווחות כי לא הרגישו אותה כלל.

·         המבנה של ההתקן התוך רחמי הזה מעוגל מאוד והוא בנוי מ-17 כדוריות נחושת, מה שיוצר תחושה נוחה מאוד ומקבע אותו בתוך רחם האישה. כמו כן מבנה זה מצופה בפולימר שמוסיף לגמישות ולתחושה הנוחה. לאחד מהקצוות שלו מחובר חוט פוליפרופילן בעל שני זנבות, וכך אפשר לשלוף אותו בקלות.

·         אחר שההתקן מוכנס מוציאים את הצינורית וההתקן חוזר לצורתו המקורית, התלת ממדית, בצורת עיגול. כך הוא מקבל את צורת הרחם מה שמביא לנוחות רבה עבור האישה. אין לו קצוות חדים או פינות שיכולים לגרום לתחושה לא נעימה והוא נע בחופשיות רבה.

יעילות למשך שנים רבות
התקן תוך רחמי לעולם לא יהיה יעיל לנצח נצחים ויש צורך להחליף אותו תוך תקופה, וכמו כל התקן תוך רחמי אחר, התקן בלרין יעיל למשך 5 שנים. בתום תקופת 5 שנים יש צורך להגיע אל הרופא ולהסיר אותו ולאחר מכן אפשר להכניס אחד חדש במידת הצורך. חשוב לזכור שאחרי הסרת ההתקן, בין אם לפני מועד תום 5 השנים ובין אם אחרי 5 שנים, פוריות האישה חוזרת להיות בדיוק אותו הדבר לפני ההחדרה. כמו כן חשוב לזכור כי בכל מקרה על האישה להתייעץ עם הרופא לפני הבחירה בהתקן זה וכמובן בכל שאלה או ייעוץ שהיא רוצה לקבל כדי לפזר את סימני השאלה מסביבו.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה