יום רביעי, 23 באוגוסט 2017

האם התקן תוך רחמי מתאים לך?


התקן תוך רחמי הוא אמצעי מניעת הריון שיכול להתאים לנשים מסוימות. יעילות גבוהה מאוד אך יש לו גם חסרונות מסוימים שכדאי להכיר. בנוסף, כל אישה צריכה לקבל ייעוץ מקצועי טרם הכרעה בשאלה איזה סוג של אמצעי מניעה אידיאלי עבורה.

מאפייני ההתקן

התקן תוך רחמי מוכר גם בשם "טבעת" והוא מתאפיין בגודל של סנטימטרים בודדים בלבד. צורת T מאפשרת להחדיר את ההתקן לתוך חלל הרחם, בהליך קצר יחסית ולא כואב. ההתקן מונע השתרשות ביצית מופרית בחלל הרחם ויעילותו במניעת הריון עומדת על מעל 98%. כמו כן, ההתקן עשוי פלסטיק, עטוף חלקו בנחושת ובקצהו יש חוט. החוט משמש להוצאת ההתקן על ידי הרופא והוא אינו מורגש על ידי האישה.

היתרונות של ההתקן

התקן תוך רחמי מתאים לך במידה ותרצי לנצל את היתרונות הבאים:
  • עמידות למשך 5 שנים
  • היעדר התעסקות מיוחדת מלבד ביקורת תקופתית
  • עלות שימוש משתלמת בהשוואה לרכישת אמצעי מניעה אחרים
  • שימוש נוח
  • היעדר תלות בזמן קיום יחסי מין
מעבר לכך, ההתקן מתאים לנשים שרוצות להישאר בשליטה ולא מעוניינות לסמוך על הפרטנר שלהן בעת קיום יחסי מין. זמן ההגנה של ההתקן משתנה אך עומד על כמה שנים לפחות בכל מקרה ורק במקרים נדירים עלולים להופיע סיבוכים.

למי ההתקן לא מתאים?

התקנת התקן תוך רחמי אינה מתאימה לנשים שרוצות לשמור על אפשרות של כניסה להריון. ניתן כמובן להוציא את ההתקן ולהחזיר את הרחם לפעילות הורמונאלית רגילה, אך זה כרוך בביקור אצל הרופא. ההתקן פחות מתאים לנשים שמעוניינות בהגנה ממחלות מין ולנשים שלא נמצאות עם בן זוג קבוע לאורך זמן.

סוגי התקנים


לצד התקן תוך רחמי רגיל קיים גם התקן מירנה. זהו התקן עם ציפוי נחושת וצינורית שמכילה פרוגסטרון. הצינורית משחררת באופן קבוע את הורמון הפרוגסטרון לתוך הרחם וכך מונעת דימומים. היעילות של התקן מירנה גבוהה יותר מהיעילות של ההתקן הרגיל והוא מתאים בעיקר לנשים ששומרות נידה, לנשים שסובלות מכאבי מחזור ומחזורים לא סדירים ולנשים שסובלות מהיעדר ברזל ואנמיה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה