יום רביעי, 9 בנובמבר 2016

אילו סוגי התקנים תוך רחמיים קיימים?


כיום נשים רבות בוחרות לעשות שימוש בסוגי התקנים תוך רחמיים שונים בכדי למנוע כניסה להריון. במאמר זה נסקור את שלושת הסוגים העיקריים בהם נעשה היום שימוש ואת דרך הפעולה של כל אחד מהם.

כיום ניתן למצוא בשוק סוגי התקנים תוך רחמיים רבים ומגוונים ביותר


שוק אמצעי המניעה מתפתח באופן מתמיד, ומספק כל כמה שנים חידוש נוסף. התפתחות זו הובילה לייצור מגוון רחב של אמצעי מניעה, כאשר אחד היעילים ביניהם כיום הינו התקן תוך רחמי, וגם בו אנו רואים מגוון רחב של סוגים.

אז אילו סוגי התקנים תוך רחמיים קיימים?


·         התקן נחושת: התקן נחושת נחשב להתקן הפשוט ביותר, והוא התקן בצורת T היושב בקצה הרחם ומשחרר יוני נחושת. יונים מסוג זה יוצרים דלקת באזור שאינה מזיקה כלל לרחם או לגוף, אולם גורמת למוות של תאי זרע וכך בעצם מונעת התעברות. להתקן זה תופעות לוואי קלות יחסית, והוא ההתקן הזול ביותר בשוק.
·         התקן הורמונלי: התקן הורמונלי הינו גם כן התקן בצורת T, אולם הוא עובד בצורה שונה מהתקן הנחושת ונחשב ליוקרתי יותר. התקן הורמונלי הינו התקן המשחרר הורמונים במקום התקנתו, אשר גורמים לעיבוי ריר צוואר הרחם ומעכבים את התפתחות רירית הרחם. שתי פעולות אלו גם מונעות את הגעת הזרעים לביצית וגם יוצרות סביבה שאינה מתאימה להתפתחות ביצית, וכן הן מונעות את ההפריה. התקן זה נחשב לבעל פחות תופעות לוואי, והוא אינו גורם אף לתופעות לוואי הנגרמות מלקיחת הורמונים בצורות אחרות, לדוגמא על ידי גלולה.
·         התקן כדורי: התקן כדורי הינו סוג ההתקנים החדיש ביותר, והוא פועל בצורה שונה משני האחרים. בשל היותו כדורי, הוא ידידותי יותר לרחם, וכמעט ואינו בעל תופעות לוואי. כיום ישנם שני סוגי התקנים תוך רחמיים כדוריים- נחושת או הורמונליים אשר מבצעים את אותן הפעולות של התקנים תוך רחמיים בצורת T, אך ללא תופעות הלוואי של צורת ההתקן.

ניתן לראות כי סוגי התקנים תוך רחמיים נבדלים זה מזה בגורמים רבים



היות וסוגי התקנים תוך רחמיים נבדלים זה מזה ביותר מדרך אחת, חשוב לבצע התאמה נכונה בין סוג ההתקן בו הנך עושה שימוש לבין צרכיך, ולכן מומלץ להתייעץ עם רופא מומחה בטרם קבלת החלטה בנושא. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה