יום שני, 11 ביוני 2018

התקן למניעת הריון - אחוזי הצלחה


התקן למניעת הריון- אחוזי הצלחה

השימוש באמצעי מניעה הולך וגובר בשנים האחרונות, וכן גם מתפתח עם הזמן
נשים רבות בוחרות להשתמש כיום באמצעי מניעה שונים בכדי להוריד משמעותית את הסיכוי שיכנסו להריון בזמן קיום יחסי מין לא מוגנים. כיום ישנו מגוון רחב של אמצעי מניעה הזמינים לכל אחד ואחד, כאשר לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות שונים אשר חשוב להכיר. אחד מאמצעי המניעה הנפוצים ביותר לשימוש הינו ההתקן, כאשר ישנם כמה דברים המשפיעים על יעילותו.


אז מה הם אחוזי ההצלחה של התקן למניעת היריון ומה משפיע על פעילותו?

·        סוג ההתקן: כיום ישנם סוגים רבים של התקנים הנמצאים בשימוש בקרב נשים רבות, כאשר כל התקן פועל בצורה שונה ולכן היעילות של כל התקן שונה. רוב ההתקנים מספקים יעילות במניעת היריון ב 98-99% מהמקרים למשך של שנתיים-חמש. לרוב, התקנים הורמונליים מספקים הגנה לתקופה קצרה יותר, בעוד התקנים כימיים כגון התקן נחושת מספקים הגנה ממושכת יותר היות והם אינם מושתתים על הפרשת הורמונים.

·        משך השימוש בהתקן: גם אם ההתקן מבטיח הגנה ברמה של 98% למשך חמש שנים, לרוב בשנים הראשונות ההתקן יהיה יעיל יותר מאשר לקראת סוף 5 השנים, והיעילות הינה ממוצע כלשהו בין השנים הללו, כך שיכול להיות שבשנים הראשונות ההגנה תהיה של 99% בעוד בשנתיים האחרונות תהיה של 97%, אולם הממוצע המפורסם יהיה 98%.

·        נטייה גנטית: לנשים שונות נטייה גנטית שונה לכניסה להיריון, כאשר במקרים נדירים הנטייה להיכנס להיריון כל כך משמעותית עד שנשים אלו לא יוכלו להרוויח מהשימוש בהתקן למניעת היריון, אלא רק בכלים אחרים אשר פועלים בעיקר על מניעת מפגש בין הזרע לביצית.


מומלץ להתייעץ עם רופא מומחה בתחום בכדי לוודא את היעילות של התקן תוך רחמי
במידה והנך שוקלת שימוש בהתקן למניעת היריון ומעוניינת ללמוד על יעילות השימוש בהתקן מסוג זה, תופעות לוואי, סכנות ועוד, מומלץ להיוועץ עם רופא נשים אשר יכול להציג בפנייך את המידע הזה וכן מידע על התקנים שונים או דרכים אלטרנטיביות למנוע כניסה להריון, אשר יכולות להיות יותר רלוונטיות עבורך.



המאמר באדיבות - drbaram.co.il