יום שני, 14 במאי 2018

התקן למניעת הריון IUB


מהו בכלל התקן IUB?
התקן בלרין הוא אחד מההתקנים הטובים ביותר שיש כיון שהוא לא התקן הורמונלי. נשים רבות חוששות מהתקן תוך רחמי הורמונלי כיוון שהוא יכול להשפיע לרעה על מאזן ההורמונים בגוף ולגרור תוצאות לא רצויות. כמובן שלמטבע תמיד יהיו שני צדדים ולחלק אחרי של הנשים ההתקן ההורמונלי יוכל להתאים יותר ואף להקל על כאבי המחזור אך לחלק ניכר מהנשים אין כל רצון בהתקן כזה. התקן בלרין למעשה מספק את מבוקשן כאשר מנגנון פעולתו מתבסס על הפרשת יוני נחושת ולא הורמונים.

כיצד ההתקן פועל.
התקן הבלרין פועל על ידי הפרשת יוני נחושת שממגרים את האפשרות להיכנס להיריון. ההתקן עצמו אינו בנוי בצורת T  כמו התקנים אחרים, צורתו מעוגלת יותר. כאשר יש לו חוט תיל מתכתי וגמיש מאוד שנקרא ניטינול, כאשר המבנה שלו מאוד מעוגל. המבנה העגול מונע את הנזקים שיכולים להיגרם בשהות שלו ברחם ובעיקר בהחדרה שלו שיכולה להיות כואבת ובמקרים חמורים אף לגרום לפגיעה בדופן שלה. החוט המתכתי דק מאוד ואינו מורגש מה גם שהצורה המעוגלת שלו נוחה מאוד לאורך זמן. הוא מצופה מפולימר שעליו 17 כדורי נחושת ולקצה שלו מחובר חוט פוליפרופילן שמאפשר הוצאה קלה מאוד.

יתרונות שימוש בהתקן תוך רחמי בלרין
·         התקן תוך רחמי זה מאפשר החדרה קלה מאוד. זה אולי נשמע כמו יתרון קטן יחסית אך זהו יתרון גדול מאוד שכן קוטר הצינורית הוא הכי קטן שיש, 3.2 מילימטרים, כאשר מבנה ההתקן מקל מאוד על הכאבים במהלך ההחדרה. ההחדרה מתבצעת עם צינורית דקה שלאחר מכן מוצאת החוצה ומאפשרת תנועה גמישה מאוד של ההתקן שנשאר.

·         הסכנה הגדולה של חירור הדופן מתבטלת כלא הייתה, זאת גם בגלל הגמישות של ההתקן וגם בגלל המבנה המעוגל עם הכדורים שמרכיבים אותו.

·         הסיכוי שהתקן כזה ייפלט בצורה לא רצונית נמוך מאוד. כמובן שהרחם יכול לפלוט כל דבר בלי התראה מראש אך התקן זה קטן מאוד ולא עולה כל 15 מילימטרים ולכן הסיכוי שהוא יפלוט אותו בצורה בלתי רצונית נמוך מאוד.

·         התקן זה עוזר מאוד לכאבים בזמן הווסת. הוא קטן מאוד ואין לו קצוות דקים שמגרים את דפנות הרחם מה שלמעשה עוזר מאוד מבחינה סטטיסטית מוכחת.

התקן בלרין רק עם רופא מומחה
התקן בלרין  הוא התקן ששינה את חיי הנשים בישראל והוא הופך להיות הפופולרי ביותר מבין כל הסוגים השונים. לפני שבוחרים אותו יש לעבור ייעוץ עם רופא מקצועי שיבדוק האם הוא מתאים לאישה וכמובן יבצע את ההחדרה יחד עם כל ההסברים על התחלופה שלו ותופעות הלוואי שמצריכות פנייה לרופא.